måndag 16 juli 2007

Semester kills your time

Wey! Äntligen har syster Anna semester!

Suttit på terassen idag i solskenet som behagade infinna sig lägligt till den första semesterdagen. Märkligt nog har jag ingenting att göra men en vilja att göra ALLT man aldrig har tillfälle att göra annars. Det skapar en viss inre konflikt. Man slits mellan bekvämlighet och livsnjutande till äventyrslusta och rastlöshet. Planen har iallafall börjat ta form. På onsdag ska jag finnas på plats på brännbollsträning (sick!) någonstans i Bollnäs ytterland och se om jag fortfarande har någon som helst potential i min gamla kastarm. Sedan blir det sportighet varvad med fylla hela helgen lång.

På onsdagen efter åker jag tuffetåg för att västkusta en aning. Har hört ryktas om en rockabillyfest som ska besökas. Höga förväntningar finnes på Lous kostymering som brukar kunna nån oanad höjd; tänk superwoman i glansig trikå med en oslagbar cape...eller var det jag? well.
Ska även bli fantastiskt härligt att återse gamla vackra Näset!

Om vi backar några dagar så hamnar vi på ett 25årsgalej av sällan skådat slag. Just när man tror att familjen Ahlström inte kan chocka eller överraska mer så ja, är det precis det som händer. Granlo skakade bokstavligt talat och det har nog knappt slutat ännu. Jag och vackraste Sofiasis avslutade sedan den sjukt roliga kvällen med att sussa i båten. Mycket mysigt, borde göras oftare! Trots mörbulthet och viss slagsida dagen efter.

Nix, go vänner, nu ska jag traska iväg och köpa mig lite sushi och därefter blir det fikning på kvällskvisten med Ricardo, Linda och sötsnöret Amanda.

So long, alla stjärnor!

Inga kommentarer: