onsdag 11 juli 2007

Sammanfattningssörja

Myller.

En del har hänt sen de senast nerplitade raderna och jag är besynnerligt förvånad över mig själv då jag trodde att mitt bloggande skulle bli mer frekvent. Hursomhaver, så här är det, take it or...ja ni vet....

Senast i raden events var det årliga stinkpartyt gatufesten. Så vad är värt att kommentera? Sorgsamt väder och en mycket eländig vecka som förberedelse men till sist ett ljus i tunneln i form av godaste vännerna och en del allmänt flyt. Enda skådade spelningen för min del blidde Häggas utsökta glädjeutspel. ( endast minus för dålig tid, kl 18.30 lör, och för att publikumet kändes mer mulen är himlen) Sunksvall bah! Jao, och sedermera röktes det och krökades nåt alldeles förträffligt!

Har även varit en del mer eller mindre lyckade utekvällar (oftast Oscarbetingade) ett tag nu. Sällskapet har varit varierande (även om Hampe och jag lyckats "hänga" en hel del). Jag gillar Oscar för uteserveringen och ja, på nåt sätt är det svårt att misslyckas med rolighet där ändå..man vet vad man får och jag nöjer mig med det.

Jobbar på nedräkning nu. På måndag slänger jag in handduken för min första semester ever. Känns på nåt sätt mystiskt med alla dessa nya syrror som "invaderar" MIN arbetsplats (men jag gillar dock de flesta, tror jag). Men jag saknar förbryllande nog en sån som Meta som kan liva upp lite trots sin något obstinata attityd from time to time..Johanna har varit en riktig doll under en period nu. Det känns som vi vet var vi har varandra och det gör mig glad. Tristast är det att Ricardo jobbar natt & att vi aldrig ses, men kramen häromdagen var värd mycket. Han är så trygg på något vis. I like!

Semester hägrar som sagt och det lutar åt Brännbollsyra i Bollnäs med tillhörande festival om en vecka (hoppas kunna gå och se Weeping Willows). Sen rejsar jag ner till Göteborg och Henkelove till Sthlm om allt går som planerat. Resten ligger öppet.

Jag skulle kunna gå på här alldeles för länge men jag måste skissa klart ett födelsedagskort till Malla som fyller de 25 imorrn. Dessutom har jag en prommedejt med lilla svägerskan imorrn. Det kräver sina 8 timmars. Tjötar vidare en annan dag.

Dagens soundtrack: Moneybro' (vill se!!) "Just another summer"

Fridens!

Inga kommentarer: