måndag 23 juli 2007

Tre gräsplaner och Sveriges taxifattigaste stat

stavas Bollnäs.

I dagarna tre fyrade Bollnäs stoltheter av årets Brännbollsyra och i år hade nån smart jäkel luskat med mig i Rengsjölaget vid namn "Guuu va tröllskt!" (Rengsjö är för er som inte vet en hålihåla nån mil utanför huvudhålan Bolle i självaste hjärtat av Hälsingland). Vajjert! Jag har inte lirat brännboll på allt för länge och därför tjyvtränades det hela en dag innan själva turneringen. Hann dock komma fram till att jag hade bättre procent på backhandslagen och att lyror och kast innebar minimal finslip. Gott så. Men kondisen då? Trodde nog att jag var i skapligt god form, men efter den inledande dagen insåg jag mitt fatala misstag i att inte strecha ljumskarna. Smärta i en obeskrivlig form på lördagen vilket saggade ner min löpning totalt. Tur för mig att resten av laget också var sega i sina ben. Trots detta lyckades vi med bedriften att ta oss till kvarten (av 60 startande lag) och väl där endast förlora med 2 ynkliga poäng (älta, älta!). Men det var trots allt tur i oturen för fan vet om vi pallat en match till.

Idag börjar vecka 2 av semestern och solen behagade besöka Sunken igen. Jag och Henko tog en snikkaffe på stan (som ingen ville betala, hehe) och därefter spenderade jag några sköna timmar hos min utsökta frisör Ulrika på Hårstudion/Centralgatan. Där blir det alltid ett schysst utbyte av skvaller och allmän ompyssling med kaffe och tidningar. Jag älskar att gå till frissan och särskilt när man går till en sån klippa som Ullis. Sen är det ju alltid surrealistiskt att komma ut med mer hår än vad man hade när man klev in men det är ju en annan historia.
Efter klipperiet packade vi picknickkorgen och cyklade ner till hamnträdgården och käkade och drack vin i det sista av vad solen bjöd på. En fab sommarkväll helt enkelt. Dessutom gjorde vi en gräsand mätt på Pringels. Dagens goda gärning.

Good nite, kids!

Inga kommentarer: